Dél Amerika

Machu Picchu

South America 2016

Ez a kontinens

gyerekkorom óta vonzott. Főleg Cuzco, Nazca és Macchu Picchu, amelyekről nagyon sokat olvastam, és reménykedtem, hogy eljutok ide valamikor.

2016-ban végre eljött ez az idő és meglátogattuk Perut, Chilét és Argentínát.

Dél-Amerika

geológiai értelemben önálló kontinens a nyugati féltekén, a Csendes-óceán és az Atlanti-óceán között. Túlnyomó többsége a dél-amerikai kéreglemezen fekszik, míg Venezuela és Kolumbia északi parti sávja a karibi kéreglemezen. Legnagyobb része a déli félgömbön található. Társadalmi-politikai-kulturális értelemben Amerika kontinens része Észak- és Közép-Amerikával együtt.

Dél-Amerikához 12 független ország tartozik + 1 külbirtok. Ezen kívül egy terület európai ország területének része. Dél-Amerika területe 17 840 000 km² a Föld felszínének kb. 3,5%-a. 2005-ös adat szerint népessége több mint 371 000 000. Területe alapján a negyedik legnagyobb kontinens (Ázsia, Afrika és Észak-Amerika után), népessége alapján az ötödik (Ázsia, Afrika, Európa és Észak-Amerika után).

Alább

találhatóak a posztjaink Dél Amerikából. Az egyes kulcsszavakra kattintva szűrhetőek a posztok.

• All
  • Video
  • Világ
  • Zimbabwe

Milyen utazni a pandémia közepén ?

Miről szól ez a poszt? Röviden, miként mentünk el Mexikóba a pandémia kellős közepén és miként alakultak a dolgok útközben… Előszó Mivel ez a vírus dolog eléggé régóta húzódik és nem utaztam már 2019 októbere óta, már nagyon vágyakoztam valahova menni, kikapcsolódni. Idén télen kimaradt a téli szezon, így még rosszabb volt, hogy nem volt…

Mennyibe kerülnek az autók Kubában?

This post is part of a series called A világ autói Gondolkoztál azon mennyibe kerül egy autó Kubában? Megmondom … Sokba. Sokkal többe mint gondolnád. Az átlagkereset pedig 50 dollár alatt van, tehát nem könnyű autót venni belőle. Az autókölcsönzés szintén nem olcsó, jóval drágább mint EU vagy Amerikában.

Patagónia autói Chile és Argentína

This post is part of a series called A világ autói Patagónia autói Chile és Argentína. A legtöbb eladott autó, mennyibe kerül autót bérelni Mennyibe kerül autót kölcsönözni Chilében, vagy esetleg vásárolni egy fura pickupot? Ha érdekel a téma illetve más érdekes dolog akkor nezd meg a videót magyar felirattal.

Hány országban jártam eddig?

Belefutottam ebbe a kis térkép generáló programba, és beikszeltem az összes államot ahol eddig jártam. Elég sok a fehér folt még mindig, és 2020 sem segített igazán… Ha minden igaz, akkor közel járok a kilencvenhez, bár a térkép alapján nem úgy tűnik nekem. Na de reméljük 2021 sokkal jobb év lesz Tehát a lista Albania,…

Patagónia autóval 4. rész Ushuaia, Bariloche

This post is part of a series called Patagonia autóval Megérkeztünk Tűzföldre, a világ végére, ahol a 40-es út véget ér. Nincs hová menni tovább. De azért vonatot találtunk a Világ végén… Ez a rész egyben a befejező rész is. Remélem tetszett a sorozat.

Patagónia autóval 3. rész Torres del Paine, Isla Magdalena, Punta Arenas

This post is part of a series called Patagonia autóval A sorozat harmadik része. Torres del Paine, Isla Magdalena, Punta Arenas Gondoltuk megnézzük a pingvinek szigetét. Már az odaút is rossz volt, de a visszaút volt az igazi. 24 főből csak négyen nem lettünk rosszul, a többiek mind kidobták a taccsot. De úgy hogy alig…

Patagonia 2. rész: Carretera Austral, Fitz Roy, El Calafate, Perito Moreno

This post is part of a series called Patagonia autóval Végre megérkeztünk a Patagonia szívébe, a legszebb részekhez.

Patagonia videó: Valparaiso, Vina del Mar, Puerto Varas, Petrohue,Carretera Austral 1. rész

This post is part of a series called Patagonia autóval A Patagonia körút első videója. Útvonal Chilében Valparaiso, Vina del Mar, Puerto Varas, Petrohue, Carretera Austral.

Chile vagy Argentína? Benyomások, autós statisztika

This post is part of a series called Patagonia autóval Sokszor gondolkoztam azon vezetés közben, hogy melyik ország a jobb. Eleinte egyből rávágtam, hogy Chile, de a helyzet azért nem annyira egyszerű. Ezért is gondoltam írok egy összehasonlítást, témánként   Első benyomások CHILE Itt minden sokkal rendezettebb, tisztább mint Argentínában, nagyon hasonlít Európára. Minden jól…

Chile és Argentína autók

This post is part of a series called Patagonia autóval Egy másik összehasonlító posztot írtam, ekkor jött az ötlet hogy összefoglaljam a két ország autó piacát. Mit ne mondjak, elég érdekes dolgokat találtam. Összefoglalva, az olcsó autók és a pickupok mindent tarolnak. Emiatt a kínai autók tarolni fognak itt pár év múlva. Pontosabban már most…

PATAGÓNIA – Carreterra Austral

This post is part of a series called Patagonia autóval Reggeli kilátás a szobából a Llanquihue tóra és Puerto Varas egy részére . Ja ezt már írtam az előző posztban. De akkor is szép 🙂 A következő állomás Puerto Montt, ahol a CARRETERRA AUSTRAL út kezdődik, pontosabban ez az út vezet patagóniába a chilei oldalról. A…

Patagonia – Osorno, Petrohue – Peulla

This post is part of a series called Patagonia autóval Elindultunk délre. Következő állomás Osorno, a híres Osorno vulkán közelében levő város. Az esti órákban érkeztünk, egyből a szállodába mentünk. Annyira fáradtak voltunk az egésznapos utazás után, hogy nem is vacsoráztunk, egyből az ágyba bújtuk és aludni tértünk. Pontosabban szerettünk volna. Ugyanis a szálló a…

Valparaiso – Chile

This post is part of a series called Patagonia autóval Nemsokára elkészülnek a videók is, addig is felteszem a képeket amik Valparaisoban készültek.   Chile középső részén, a Csendes-óceán partjánál található Valparaiso, a színes házairól, a bohém kultúrájáról és csodás tengerparti kilátásáról híres. A Csendes-óceánra néző, több tucat meredek hegyoldalra épült városban az utcák és…

Patagónia – Santiago, Chile

This post is part of a series called Patagonia autóval Hosszú lesz, szólok előre. Pedig 15 perc alatt megírtam. A színes ruhás hölgy, aki velem van, egy ekkora posztot 8 óra alatt ír meg. Mintha fizetnének neki, hogy 8 óra alatt kell megírnia 🙂 amúgy tudom miért kell 8 óra: 1 óra alatt megírja és…

Peru – Autók és közlekedés

This post is part of a series called A világ autói Autók Peruban Ez a poszt az első, ami egy adott ország autóiról, közlekedéséről szól majd. Igyekszem majd minden országról írni egy hasonló posztot. Mivel minden utazásaim alatt figyelem és fotózom az autókat, vezetési szokásokat, ezért elég sok anyagom van a témában. Kezdjük Peruval és a…

Peru – Huacachina, festői oázis a sivatagban

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Huacachina oázis A perui sivatag homokdűnéi között elterülő hibátlan kis oázisban, és a köré épült kb. száz lakost számláló aprócska településen közel 450 éve nem esett eső.  De amikor mi ott voltunk akkor igen, nagyon keveset, de esett az eső.  A pálmaligetekkel övezett Huacachina…

Peru – Nazca repülővel

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Visszatérés Nazca-ba, avagy hogy repüljünk olcsóbban Előző poszt Arequipából reggel elindulunk korán, hogy este normális időben érjünk ismét Nazcaba. 670 km, tehát egésznapos út vár ránk. A Yarisunk bírja redületlenül a strapát. Egy eseménytelen nap után ismét Nazca és ott a megszokott szállásunk a…

Peru – Sillustani, Arequipa

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Sillustani – Arequipa Kora reggel elhagyjuk a szállót : irány a Colca canyon Peru legmagasabban fekvő útjával – 4,920 m majd utána Arequipa. Előtte még megállunk Sillustaniban, az Umayo tó partján, egy kedves ismerősünk tanácsára aki a  Facebookon követi utunkat. Ezúton is köszönöm a…

Paso de Jama hágó Argentina és Chile között

Paso de Jama  Határátkelő és hágó Argentina és Chile között Legmagasabb pontja 4,800 m,  San Pedro de Atacama (Chile) és Jujuy (Argentína) városokat köti össze. A hágót 1991 december 6-án fejezték be, igaz akkor nem volt aszfaltozott végig. 2005 óta a teljes hosszában leaszfaltozták. Mi 2016 júliusában jártunk ott, és eléggé rosszak voltak az időjárási…

Uros úszó szigetek, Titicaca tó, Puro – PERU – Videó

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Uros úszó szigetek – Titicaca tó A Titicaca-tó (spanyolul: Lago Titicaca, vagy eredeti nyelven Titikaka) víztérfogatát tekintve Dél-Amerika legnagyobb tava és a világ legmagasabban fekvő hajózható tava, Bolívia és Peru határán. A tó az Andokban az Altiplanón található, Peru és Bolívia határán. A nyugati…

Peru autóval – Titikaka tó és Puno

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Aquas Calientes – Puno, Kora reggel elhagytuk Aquas Calientes-t és irány Puno a Titikaka tó partján. Átültünk a vonatozás és taxizás után a Yarisunkba, és elindultunk délre. Egy darabig ugyanazon az úton megyünk, Cuscoig, onnan pedig Titicaca tó felé vesszük az irányt. Az út…

Machu Picchu napfelkelte timelapse videó

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Machu Picchu beszámolónkat itt olvashatják

Peru autóval – Machu Picchu

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Machu Picchu, PERU Reggel elhagytuk a szállásunkat és nekivágtunk annak az útnak, amit a tegnapi napon kigugliztunk.  Semmit nem foglaltunk le, mert nem tudjuk hogy mikor érünk oda, milyen akadályok lesznek útközben.     Az egyedüli biztos pontunk az volt, hogy eljussunk Santa Tereza…

Peru autóval – Cusco

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Nazca – Cusco A mai terv az volt, hogy a Nazca vonalak felett repülünk egyet, de sajnos az időjárás keresztülhúzta a terveinket. Nagyon vártam ezt, de sajnos nem jött össze most. De mivel tudtuk, hogy erre jövünk vissza, nem volt minden veszve. Inkább elindultunk…

Peru autóval – Nazca vonalak és rajzok

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Nazca vonalak Peru egy félreeső vidékén, a Pampas de Jumana nevű fennsíkon gigantikus mértani alakzatok, monumentális állatfigurák, és nyílegyenes vonalak terpeszkednek a vidéken. Rendeltetésük ismeretlen. Az állatfigurák közös jellemzője, hogy egyetlen, önmagát sehol nem metsző vonalból állnak. Na ide indultunk.

Peru autóval – San Mateo de Otao

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 San Mateo de Otao Ma elindultunk Lima környéket megismerni, illetve megnézni mit tud a Yaris. A cél San Pedro a mai napon 3,800 m magasan.

Dél Amerikai körút – Lima, Peru

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 1. nap – odaút 24 órás utazás Lima repülőterén térünk magunkhoz. A repülő több mint 3 órát késett, de azért még időben vagyunk. Maga a repülés eddigi leghosszabb volt, 12,5 óra Londonból. Maga az út nem volt rossz, bár én mindig megszenvedem a magasságom…