Autók

autos kep3

Autós cikkek, kiállítások, veteránok. Itt minden az autókról szól…

Autók és utazás

Szerintünk a két dolog szorosan összefügg. Nagyon szeretem ( a párom is meglepő módon) az autókat és nagyon szeretek utazni.
Tehát nem meglepő, hogy az utazás mellet az autókról is vannak beszámolók, illetve elég sok kép készült autós témákban, legyen az kiállítás, vagy múzeum, vagy csak egy sima autóstalálkozó.

Minden évben igyekszem sok helyre eljutni ahol autós események vannak és beszámolni róluk főleg képekben.

• All
  • Világ
  • Virginia

Patagónia autói Chile és Argentína

This post is part of a series called A világ autói Patagónia autói Chile és Argentína. A legtöbb eladott autó, mennyibe kerül autót bérelni Mennyibe kerül autót kölcsönözni Chilében, vagy esetleg vásárolni egy fura pickupot? Ha érdekel a téma illetve más érdekes dolog akkor nezd meg a videót magyar felirattal.

Indonézia gumi javító műhely munka közben

This post is part of a series called Indonesia Látogatásunk alatt 3x kaptunk defektet. HÁROMSZOR ‘ Az utolsó defektnék a rendőrség segítségét kellett kérjük, mert nem tudtunk eljutni a gumishoz. Na ez a gumis teljesen más mint amit megszoktunk itthon…

Patagonia 2. rész: Carretera Austral, Fitz Roy, El Calafate, Perito Moreno

This post is part of a series called Patagonia autóval Végre megérkeztünk a Patagonia szívébe, a legszebb részekhez.

Patagonia videó: Valparaiso, Vina del Mar, Puerto Varas, Petrohue,Carretera Austral 1. rész

This post is part of a series called Patagonia autóval A Patagonia körút első videója. Útvonal Chilében Valparaiso, Vina del Mar, Puerto Varas, Petrohue, Carretera Austral.

Chile vagy Argentína? Benyomások, autós statisztika

This post is part of a series called Patagonia autóval Sokszor gondolkoztam azon vezetés közben, hogy melyik ország a jobb. Eleinte egyből rávágtam, hogy Chile, de a helyzet azért nem annyira egyszerű. Ezért is gondoltam írok egy összehasonlítást, témánként   Első benyomások CHILE Itt minden sokkal rendezettebb, tisztább mint Argentínában, nagyon hasonlít Európára. Minden jól…

Chile és Argentína autók

This post is part of a series called Patagonia autóval Egy másik összehasonlító posztot írtam, ekkor jött az ötlet hogy összefoglaljam a két ország autó piacát. Mit ne mondjak, elég érdekes dolgokat találtam. Összefoglalva, az olcsó autók és a pickupok mindent tarolnak. Emiatt a kínai autók tarolni fognak itt pár év múlva. Pontosabban már most…

Donovalkovo a gyerekek fővárosa

This post is part of a series called Szlovákia – videók és fényképek   Már tudod hogy mi szeretnél lenni ha nagy leszel? Ne várj arra amíg felnőtt leszel. Gyere el hozzánk a Donovalkovóba, a gyerekek fővárosába és válj rettenthetetlen tűzoltóvá, légy okos bankigazgató, aki okosan bánik a pénzeddel, vagy egy orvos aki meggyógyít mindenkit….

Tatransky veterán találkozó

This post is part of a series called Szlovákia – videók és fényképek Az idén ismét megrendezésre került a kedvenc veterán találkozóm. Azt szeretem benne, hogy soha nincs sok autó, nagyon gondosan válogatnak az autók közül. A Kezmarok-i szálloda pedig hibátlan, kimondottan szeretek ott megszállni. Mivel csak kétszer voltunk itt, nem nagyon ismerünk itt senkit,…

Indonézia autóval – 2. rész

This post is part of a series called Indonesia  Jakarta – Pandangaran Beach A szokatlan reggeli után elindultunk a nagyvárosból vidékre 🙂 A térkép szerint 330 km áll előttünk, de a navi 8 órát mutat. Huhh ez nem lesz egyszerű út. Jakarta lakossága 10 millió, de a külvárossal együtt már 30 millió.  Ez közlekedésileg nem…

Autofólia ragasztás Indonéziában

This post is part of a series called Indonesia Autófólia – Sticker shop Utazásaink alatt mindig megállok érdekesebb kereskedésekben, autós tuning boltokban. Indonéziában se volt másképp, ezek a rikító színű autók egyből odavonzották a szemet. Fiatal srácok “sticker” shopban dolgoznak. Messziről jól néznek ki, de közelről megnézve eléggé gagyi az egész. De ez nem a…

Peru – Autók és közlekedés

This post is part of a series called A világ autói Autók Peruban Ez a poszt az első, ami egy adott ország autóiról, közlekedéséről szól majd. Igyekszem majd minden országról írni egy hasonló posztot. Mivel minden utazásaim alatt figyelem és fotózom az autókat, vezetési szokásokat, ezért elég sok anyagom van a témában. Kezdjük Peruval és a…

Eurofest Belfast 2016 – Észak Írország

This post is part of a series called Eurofest 2016 26.5.2016 Végre Angliában A kellemes angol időjárás fogadott minket, mint mindig… nem is értem hogy lehet ezt kibírni teljes idegösszeomlás nélkül 🙂

Veterán autós körút közép Szlovákiában 2016

Veterán autós körút közép Szlovákiában Az elmúlt vasárnap megrendezésre került a közép Szlovákiai veterán autós  körút, az egyik veterános klub rendezésében. A lényeg az volt, hogy minden érintett városban csatlakoztak a veterán autók, és addig mentek amíg vissza nem érte a kiindulópontra. Első alkalommal vettünk részt ebben. Ez volt az útvonal

Oldtimer Premier 2016 Biatorbágy

Az „Oldtimer Premier – Veterán Járművek Találkozója” azért jöhetett létre, mert két, a veteránozást kedvelő klub a „Bogarasok”, és a „Minisek” úgy döntöttek 2011-ben, hogy egy, azóta már megszűnt rendezvény,

ILYEN VEZETNI MONGÓLIÁBAN

This post is part of a series called Mongol rally 2015 Nincs jobb élmény mint Mongóliában vezetni. Nem könnyű, de mindent megér. Az autó kibírta, mi is 🙂

Mongol Rally 2015 – Helyzetjelentés, autók

This post is part of a series called Mongol rally 2015 Helyzetjelentés – autók A mai napig 8 autó ért célba, ők azok a lúzerek akik végigvágtattak Oroszországon, semmit se látva és ott figyelnek Mongóliában. Nem is értem ezeket az embereket. Valamint 16 autó lerohadt, kiégett, felborult, stb.

Mongol Rally 2015 – Dushanbe – Khorog, Pamír highway 1. rész

This post is part of a series called Mongol rally 2015 Tadzsikisztán Adatok: Lakossága kb 8,2 millió, területe 143 100 km² 500 méterrel odébb elértük a tadzsik határt. Amíg intéztük a papírokat összeomlott a komputer rendszerük. 2 órát vártunk a határon, piknikeztünk, beszélgettünk egy másik angol csapattal.

Mongol Rally 2015 – Az autó felkészítése

This post is part of a series called Mongol rally 2015 Szép lassan nekifogtam az autót felkészíteni Mivel az utak olyanok lesznek amilyenek, jobb felkészülni. A motor alja teljesen védtelen, ezért be kellett takarni valamivel. Keresgéltem mi legyen, de aztán eszembe jutott hogy olvastam valahol, hogy a Peugeot gyárt ilyet. Meg is rendeltem, másnap itt…

Mongol rally 2015 – A kezdetek

This post is part of a series called Mongol rally 2015 Mi ez a Mongol rally? Röviden: őrültség! Mert mi is lenne, ha az ember a világ másik végére megy, egy erre teljesen alkalmatlan autóval, egyliteres motorral, több mint 12 éves ronccsal? 23.000 km egy ilyen régi autóval? Átautózni olyan országokon, amiket az átlag turista…

Škoda múzeum – Mlada Boleslav

Egyik Prágai utunk alatt  elugrottunk Mlada Boleslavba, megnézni a Skoda múzeumot. A felújított múzeum 2012-ben nyílt meg, nagyon szép, letisztult és modern.

Clifton / Fairfax classic car show

This post is part of a series called USA körút autóval Clifton Lions Club rendezésében minden évben a Labour day alkalmából megrendezésre kerül ez a veterán autó show. 2016-tól már Fairfax belvárosában szervezik a találkozót. Minden találkozó ingyenes, de a szervezők szívesen fogadnak adományokat, amit aztán továbbadnak a rászorulóknak. Infó

Reston, Virginia – Porsche autós találkozó

This post is part of a series called USA körút autóval Reston közel van Washigton D.C-hez de Great Falls-hoz is. A környék Amerika talán leggazdagabb része. Az itt lakók áldoznak az autóikra. Nem semmi autókat rejtegetnek a garázsokban. Ez az autós találkozó csak Porschékat vonultatott fel, de milyeneket. Volt amilyet eddig csak képen láttam eddig….

Autós útjaink

Mivel néha repülünk is, ezért itt csak az autóval megtett útjainkról olvashatnak.

autos kep2

• Világ
  • Zimbabwe

Delorean kirándulás Ausztriában

Ausztriai kirándulás Pár éve már gondolkodtunk rajta, hogy ideje lenne egy rendes közös túrát is csinálni valahova, mert az öt évenkénti Eurofest, ami legutóbb ráadásul el is maradt, nem elég közösségi élmény a klub számára. Aztán persze ez a klub kaotikus és lusta hozzáállásából adódóan nem jutott sehova. Viszont ezúttal Bopat kézbe vette az ügyet…

Marosvásárhely átalakulása 1992 vs 2022

Élvezze a csodálatos átalakulást Marosvásárhelyen! Utazzon velem ezen a román városban 1992 és 2022 között. Nézze meg hogyan változtak meg az utak, épületek és tájak az elmúlt 30 év alatt. Nézze, ahogy autózom a városon keresztül, és élvezze a csodálatos előrelépést, ami ebben az időszakban történt. Élvezze a lenyűgöző látványokat, és mondja el nekem a gondolatait…

2022 pár percben

Az idei év ismét egy élménydús év volt, nem panaszkodhatok. Sokat tanultam, új dolgokba vágtam bele, sok új ismerősöm lett, de a régiekkel is elvoltunk az idén. Idén sikerült egy kicsit utazni is. Na jó, kicsit többet. Most úgy tűnik, hagyomány lesz ebből, összeállítottam egy rövid filmet hogy milyen volt az évem… 20 országban voltam…

Mallorca best places to see – drone video

2022 tavaszán meglátogattuk Mallorkát, ahol körbejártuk a szigetet egy kölcsönzött autóval… Nem volt a legideálisabb autó, de legalább sokan voltunk LOL

M41 Pamir highway az 1200 km hosszú pokol

This post is part of a series called Mongol rally 2015 A Pamir Highway (M41) a világ második legmagasabban vezető országútja (az első a karakorum Pakisztánban). Ez az országút a Pamír hegyvonulatain keresztül átmegy az alábbi országokon: Afganisztán, Üzbegisztán, Tádzsikisztán és Kirgizisztán. Ennek a világhíres országútnak a leghosszabb szakasza éppen Tádzsikisztán területén van, amin végigvezettem…

ELhagyatott Mercedes Puch G230 autók + vezetés a sivatagban

Dubai utazásunk alatt kipróbáltuk a sivatagi offroadozást. A nap végén pedig egyik tábor mellett ezekre a majdnem új Mercedes Puch G230 as autókra bukkantunk. Elvileg classic sivatagi túrákra akarták használni, de valamiért nem jött össze, és csak itt porosodtak a sivatagban.

Baltic circle rally 1. rész

This post is part of a series called Baltic circle rally 7.500 KM a Balti tenger körül A legészakibb autós  kaland a bolygón Indulás és végcél: Hamburg 7,500 km 16 nap alatt Skandinávia: Dánia, Svédország, Norvégia és Finnország Arctic Circle, Lapland & North Cape Oroszország:  Murmansk – St. Petersburg Alternatív útvonal: Finnország ha véletlenül az…

Milyen autót vezetni Indonéziában?

This post is part of a series called Indonesia Kibéreltünk egy autót Jakartában, Indonéziában és pár nap múlva az egyik szállóban a szálloda személyzete parkolás közben összetörte az autónkat. 36 óra alatt el is készültek vele. A szálloda adott egy napra egy autót sofőrrel együtt, ő vezetett … Ha tetszett a video akkor iratkozz fel…

Autómentés Afrikában a Kalahari sivatagban, Botswana

This post is part of a series called Afrika safari 2019 Utazásunk során ebbe a kis intermezzóba futottunk bele… Egy VOLVO autómentő vontatta a Mercedes kamiont a mély homokban Érdekes volt nézni amit a kis autómentó technika ennyire jól viselte a megerőltetést.

Mustang Bullitt gumi égetés

Ezt is ki kellett próbálnom egyszer az életben. Mindig sajnáltam a gumikat, de most azért adtam neki egy kis kraftot 🙂

Mennyibe kerülnek az autók Kubában?

This post is part of a series called A világ autói Gondolkoztál azon mennyibe kerül egy autó Kubában? Megmondom … Sokba. Sokkal többe mint gondolnád. Az átlagkereset pedig 50 dollár alatt van, tehát nem könnyű autót venni belőle. Az autókölcsönzés szintén nem olcsó, jóval drágább mint EU vagy Amerikában.

Patagónia autói Chile és Argentína

Afrika szafari körút 4. rész Kruger nemzeti park, Durban Dél Afrikai köztársaság

This post is part of a series called Afrika safari 2019 Ez itt az Afrikai sorozatunk utolsó, befejező része, amiben bejárjuk a Kruger nemzeti parkot, ellátogatunk Durbanba egy kicsit megmártózni az Indiai óceánban, majd indulás haza. 3 hét eltelt, úgy hogy észre se vettük… Nagyon de nagyon nem akartunk hazajönni, annyira megszerettük Afrikát. Sok helyen…

Afrika szafari körút Hilux 4×4 lakóautóval. 3. rész Botswana, Zimbabwe

This post is part of a series called Afrika safari 2019 Sose gondoltam volna, hogy ilyen felelőtlenséget el tudunk követni .. Nem leelenőrizni a víz mélységét alapvető hiba. Majdnem ráfáztunk. Tovább mentünk Botswanaból a Victoria vízesésig majd onnan ismét dél Afrika és a Blyde canyon

Stelvio Pass – Olaszország A VILÁG LEGÉLVEZETESEBB AUTÓS ÚTJAI SOROZAT

This post is part of a series called Legjobb autós utak A sorozat következő része a Stelvio hágó Olaszországban, ahol én is jártam már sokszor, legutóbb az idén. A hágó az olasz Alpokban található, Bolzánótól északra (kb. 75 km-re) a svájci határ közelében. “Három nyelvű csúcs” (Dreisprachenspitze), ami a hágó tetején található, mert ez az a…

Strada della Forra (SP38) – A világ legélvezetesebb autós útjai sorozat

This post is part of a series called Legjobb autós utak A Lago di garda egyik nevezetessége a Strada della Forra (SP38), amit régóta le akartam vezetni. Az első szabály, hogy családi Volvóval nem mengyünk ilyen utakra, főleg nem az egész családdal.. Mit csináltam? Batár Volvóval mentem, az egész családdal. Naná Készültem az útra, de…

Afrika szafari körút Hilux 4×4 lakóautóval 2. rész Botswana

This post is part of a series called Afrika safari 2019 Régóta szerettük volna bejárni Afrikát egy ilyen offroad 4×4 -es lakó autóval. Végre eljött az ideje, és belevágtunk, két volt osztálytárs, akik épp 30 évvel korábban váltak szét az életben. Három hetet voltunk együtt, bejártuk Dél Afrikát, Botswanát és Zimbabwét. A 2. részben már…

Afrika szafari körút Hilux 4×4 lakóautóval. 1 rész Botswana

This post is part of a series called Afrika safari 2019 Régóta szerettük volna bejárni Afrikát egy ilyen offroad 4×4 -es lakó autóval. Végre eljött az ideje, és belevágtunk, két volt osztálytárs, akik épp 30 évvel korábban váltak szét az életben. Három hetet voltunk együtt, bejártuk Dél Afrikát, Botswanát és Zimbabwét. Erről a kalandos utunkról…

Dél Afrika drone videó

This post is part of a series called Afrika safari 2019 Afrikai video sorozatunk következő része kizárólag drónnal készült. DJI Mavic mini Dél Afrika, Botswana és Zimbabwe

Botswana video 1

This post is part of a series called Afrika safari 2019 Ez az első videónk az afrkai szafarinkról. Egy rövid zenés összeállítás, hogy mi várt ránk, milyen kalandokon mentünk keresztül..

Tatransky Veterán 2019

This post is part of a series called Szlovákia – videók és fényképek Idén is részt vettünk a Tatransky veterán rendezvényen. A szervezés kitűnő volt, mint mindig.  Az útvonal is más, érdekes látnivalókkal fűszerezve. Az eső egy kicsit bekavart, igaz nem volt vészes. Jó kép nézegetést.

Patagónia autóval 3. rész Torres del Paine, Isla Magdalena, Punta Arenas

This post is part of a series called Patagonia autóval A sorozat harmadik része. Torres del Paine, Isla Magdalena, Punta Arenas Gondoltuk megnézzük a pingvinek szigetét. Már az odaút is rossz volt, de a visszaút volt az igazi. 24 főből csak négyen nem lettünk rosszul, a többiek mind kidobták a taccsot. De úgy hogy alig…

Patagonia 2. rész: Carretera Austral, Fitz Roy, El Calafate, Perito Moreno

2018 Essen auto show and Bavaria Classic

This post is part of a series called A világ autói Az idén meglátogattuk az Esseni  és a Bavaria Classic autókiállításokat. Érdemes megnézni az autókat, nem semmi autók voltak jelen. Az árak … csillagászatiak.

Chile vagy Argentína? Benyomások, autós statisztika

Chile és Argentína autók

PATAGÓNIA – Carreterra Austral

This post is part of a series called Patagonia autóval Reggeli kilátás a szobából a Llanquihue tóra és Puerto Varas egy részére . Ja ezt már írtam az előző posztban. De akkor is szép 🙂 A következő állomás Puerto Montt, ahol a CARRETERRA AUSTRAL út kezdődik, pontosabban ez az út vezet patagóniába a chilei oldalról. A…

Valparaiso – Chile

This post is part of a series called Patagonia autóval Nemsokára elkészülnek a videók is, addig is felteszem a képeket amik Valparaisoban készültek.   Chile középső részén, a Csendes-óceán partjánál található Valparaiso, a színes házairól, a bohém kultúrájáról és csodás tengerparti kilátásáról híres. A Csendes-óceánra néző, több tucat meredek hegyoldalra épült városban az utcák és…

Nissan 300ZX roadster rövid film

This post is part of a series called A világ autói 1993-as Nissan 300ZX kabrió rövidfilm Donovalyn készült. Igazából a drone kezelést igyekszem jobban elsajátítani, illetve az editálási tudásomat javítani.