Autók

autos kep3

Autós cikkek, kiállítások, veteránok. Itt minden az autókról szól…

Autók és utazás

Szerintünk a két dolog szorosan összefügg. Nagyon szeretem ( a párom is meglepő módon) az autókat és nagyon szeretek utazni.
Tehát nem meglepő, hogy az utazás mellet az autókról is vannak beszámolók, illetve elég sok kép készült autós témákban, legyen az kiállítás, vagy múzeum, vagy csak egy sima autóstalálkozó.

Minden évben igyekszem sok helyre eljutni ahol autós események vannak és beszámolni róluk főleg képekben.

• All
  • Világ
  • Virginia

Patagonia 2. rész: Carretera Austral, Fitz Roy, El Calafate, Perito Moreno

This post is part of a series called Patagonia autóval Végre megérkeztünk a Patagonia szívébe, a legszebb részekhez.

Patagonia videó: Valparaiso, Vina del Mar, Puerto Varas, Petrohue,Carretera Austral 1. rész

This post is part of a series called Patagonia autóval A Patagonia körút első videója. Útvonal Chilében Valparaiso, Vina del Mar, Puerto Varas, Petrohue, Carretera Austral.

Chile vagy Argentína? Benyomások, autós statisztika

This post is part of a series called Patagonia autóval Sokszor gondolkoztam azon vezetés közben, hogy melyik ország a jobb. Eleinte egyből rávágtam, hogy Chile, de a helyzet azért nem annyira egyszerű. Ezért is gondoltam írok egy összehasonlítást, témánként   Első benyomások CHILE Itt minden sokkal rendezettebb, tisztább mint Argentínában, nagyon hasonlít Európára. Minden jól…

Chile és Argentína autók

This post is part of a series called Patagonia autóval Egy másik összehasonlító posztot írtam, ekkor jött az ötlet hogy összefoglaljam a két ország autó piacát. Mit ne mondjak, elég érdekes dolgokat találtam. Összefoglalva, az olcsó autók és a pickupok mindent tarolnak. Emiatt a kínai autók tarolni fognak itt pár év múlva. Pontosabban már most…

Donovalkovo a gyerekek fővárosa

This post is part of a series called Szlovákia fotógalériák   Már tudod hogy mi szeretnél lenni ha nagy leszel? Ne várj arra amíg felnőtt leszel. Gyere el hozzánk a Donovalkovóba, a gyerekek fővárosába és válj rettenthetetlen tűzoltóvá, légy okos bankigazgató, aki okosan bánik a pénzeddel, vagy egy orvos aki meggyógyít mindenkit. www.donovalkovo.sk

Indonézia autóval – 2. rész

This post is part of a series called Indonesia  Jakarta – Pandangaran Beach A szokatlan reggeli után elindultunk a nagyvárosból vidékre 🙂 A térkép szerint 330 km áll előttünk, de a navi 8 órát mutat. Huhh ez nem lesz egyszerű út. Jakarta lakossága 10 millió, de a külvárossal együtt már 30 millió.  Ez közlekedésileg nem…

Autofólia ragasztás Indonéziában

This post is part of a series called Indonesia Autófólia – Sticker shop Utazásaink alatt mindig megállok érdekesebb kereskedésekben, autós tuning boltokban. Indonéziában se volt másképp, ezek a rikító színű autók egyből odavonzották a szemet. Fiatal srácok “sticker” shopban dolgoznak. Messziről jól néznek ki, de közelről megnézve eléggé gagyi az egész. De ez nem a…

Peru – Autók és közlekedés

This post is part of a series called Autók a világon Autók Peruban Ez a poszt az első, ami egy adott ország autóiról, közlekedéséről szól majd. Igyekszem majd minden országról írni egy hasonló posztot. Mivel minden utazásaim alatt figyelem és fotózom az autókat, vezetési szokásokat, ezért elég sok anyagom van a témában. Kezdjük Peruval és a…

Eurofest Belfast 2016 – Észak Írország

This post is part of a series called Eurofest 2016 26.5.2016 Végre Angliában A kellemes angol időjárás fogadott minket, mint mindig… nem is értem hogy lehet ezt kibírni teljes idegösszeomlás nélkül 🙂

Veterán autós körút közép Szlovákiában 2016

Veterán autós körút közép Szlovákiában Az elmúlt vasárnap megrendezésre került a közép Szlovákiai veterán autós  körút, az egyik veterános klub rendezésében. A lényeg az volt, hogy minden érintett városban csatlakoztak a veterán autók, és addig mentek amíg vissza nem érte a kiindulópontra. Első alkalommal vettünk részt ebben. Ez volt az útvonal

Oldtimer Premier 2016 Biatorbágy

Az „Oldtimer Premier – Veterán Járművek Találkozója” azért jöhetett létre, mert két, a veteránozást kedvelő klub a „Bogarasok”, és a „Minisek” úgy döntöttek 2011-ben, hogy egy, azóta már megszűnt rendezvény,

ILYEN VEZETNI MONGÓLIÁBAN

This post is part of a series called Mongol rally 2015 Nincs jobb élmény mint Mongóliában vezetni. Nem könnyű, de mindent megér. Az autó kibírta, mi is 🙂

Mongol Rally 2015 – Helyzetjelentés, autók

This post is part of a series called Mongol rally 2015 Helyzetjelentés – autók A mai napig 8 autó ért célba, ők azok a lúzerek akik végigvágtattak Oroszországon, semmit se látva és ott figyelnek Mongóliában. Nem is értem ezeket az embereket. Valamint 16 autó lerohadt, kiégett, felborult, stb.

Mongol Rally 2015 – Dushanbe – Khorog, Pamír highway 1. rész

This post is part of a series called Mongol rally 2015 Tadzsikisztán Adatok: Lakossága kb 8,2 millió, területe 143 100 km² 500 méterrel odébb elértük a tadzsik határt. Amíg intéztük a papírokat összeomlott a komputer rendszerük. 2 órát vártunk a határon, piknikeztünk, beszélgettünk egy másik angol csapattal.

Mongol Rally 2015 – Az autó felkészítése

This post is part of a series called Mongol rally 2015 Szép lassan nekifogtam az autót felkészíteni Mivel az utak olyanok lesznek amilyenek, jobb felkészülni. A motor alja teljesen védtelen, ezért be kellett takarni valamivel. Keresgéltem mi legyen, de aztán eszembe jutott hogy olvastam valahol, hogy a Peugeot gyárt ilyet. Meg is rendeltem, másnap itt…

Mongol rally 2015 – A kezdetek

This post is part of a series called Mongol rally 2015 Mi ez a Mongol rally? Röviden: őrültség! Mert mi is lenne, ha az ember a világ másik végére megy, egy erre teljesen alkalmatlan autóval, egyliteres motorral, több mint 12 éves ronccsal? 23.000 km egy ilyen régi autóval? Átautózni olyan országokon, amiket az átlag turista…

Škoda múzeum – Mlada Boleslav

Egyik Prágai utunk alatt  elugrottunk Mlada Boleslavba, megnézni a Skoda múzeumot. A felújított múzeum 2012-ben nyílt meg, nagyon szép, letisztult és modern.

Clifton / Fairfax classic car show

Clifton Lions Club rendezésében minden évben a Labour day alkalmából megrendezésre kerül ez a veterán autó show. 2016-tól már Fairfax belvárosában szervezik a találkozót. Minden találkozó ingyenes, de a szervezők szívesen fogadnak adományokat, amit aztán továbbadnak a rászorulóknak. Infó

Reston, Virginia – Porsche autós találkozó

Reston közel van Washigton D.C-hez de Great Falls-hoz is. A környék Amerika talán leggazdagabb része. Az itt lakók áldoznak az autóikra. Nem semmi autókat rejtegetnek a garázsokban. Ez az autós találkozó csak Porschékat vonultatott fel, de milyeneket. Volt amilyet eddig csak képen láttam eddig. James Dean féle Porsche. Megfizetetlen kategória.

Autós útjaink

Mivel néha repülünk is, ezért itt csak az autóval megtett útjainkról olvashatnak.

autos kep2

• Video
  • Világ

Tatransky Veterán 2019

This post is part of a series called Szlovákia fotógalériák Idén is részt vettünk a Tatransky veterán rendezvényen. A szervezés kitűnő volt, mint mindig.  Az útvonal is más, érdekes látnivalókkal fűszerezve. Az eső egy kicsit bekavart, igaz nem volt vészes. Jó kép nézegetést.

Patagónia autóval 3. rész Torres del Paine, Isla Magdalena, Punta Arenas

This post is part of a series called Patagonia autóval A sorozat harmadik része. Torres del Paine, Isla Magdalena, Punta Arenas Gondoltuk megnézzük a pingvinek szigetét. Már az odaút is rossz volt, de a visszaút volt az igazi. 24 főből csak négyen nem lettünk rosszul, a többiek mind kidobták a taccsot. De úgy hogy alig…

Patagonia 2. rész: Carretera Austral, Fitz Roy, El Calafate, Perito Moreno

2018 Essen auto show and Bavaria Classic

This post is part of a series called Autók a világon Az idén meglátogattuk az Esseni  és a Bavaria Classic autókiállításokat. Érdemes megnézni az autókat, nem semmi autók voltak jelen. Az árak … csillagászatiak.

Chile vagy Argentína? Benyomások, autós statisztika

Chile és Argentína autók

Valparaiso – Chile

This post is part of a series called Patagonia autóval Nemsokára elkészülnek a videók is, addig is felteszem a képeket amik Valparaisoban készültek.   Chile középső részén, a Csendes-óceán partjánál található Valparaiso, a színes házairól, a bohém kultúrájáról és csodás tengerparti kilátásáról híres. A Csendes-óceánra néző, több tucat meredek hegyoldalra épült városban az utcák és…

Nissan 300ZX roadster rövid film

1993-as Nissan 300ZX kabrió rövidfilm Donovalyn készült. Igazából a drone kezelést igyekszem jobban elsajátítani, illetve az editálási tudásomat javítani.

Tatransky veterán találkozó

Az idén ismét megrendezésre került a kedvenc veterán találkozóm. Azt szeretem benne, hogy soha nincs sok autó, nagyon gondosan válogatnak az autók közül. A Kezmarok-i szálloda pedig hibátlan, kimondottan szeretek ott megszállni. Mivel csak kétszer voltunk itt, nem nagyon ismerünk itt senkit, egy besztercei palit leszámítva.   De ez nem akadály, az autók segítségével nagyon könnyen…

Indonézia autóval – 2. rész

Indonézia autóval – 1. rész

This post is part of a series called Indonesia Miért épp Indonézia ? Az úgy volt, hogy áprilisban volt a 20 éves házassági évfordulónk. Akkor nem volt időnk megünnepelni, mert elég sok munkánk volt. Ezért ezt az utat meglepetésnek szántam, a feleseégemnek nem is szóltam hogy hova megyünk. Nemhogy neki, de senkinek se árulta el…

Autofólia ragasztás Indonéziában

Kiss the wall drift Brezova

Mivel nagyon szeretjük a driftet, ezért minden lehető alkalommal kilátogatunk a drift versenyekre. Most a Nissan S13 pickuppal mentünk, amiben nem játékmotor van beépítve, hanem egy literes szívó V8-as BMW szörnyeteg. Élvezzétek a videót 🙂   Visonta gokart pálya

Tátra veterán rally 2016

Tátra veterán rally   Idén 30. alkalommal szervezték a Tátra veterán rallyt, amin mi első alkalommal vettünk részt. Péntek este későn érkeztünk a szállóba, ugyanis az autón végig rakoncátlankodott, nem volt alapjárat, sokszor lefulladt. Másfél órás útból így lett majdnem 3 órás út. Szerencsére a szervezők folyamatosan hívtak, készen álltak utánam küldeni a trélert, ha…

Peru – Autók és közlekedés

Paso de Jama hágó Argentina és Chile között

Paso de Jama  Határátkelő és hágó Argentina és Chile között Legmagasabb pontja 4,800 m,  San Pedro de Atacama (Chile) és Jujuy (Argentína) városokat köti össze. A hágót 1991 december 6-án fejezték be, igaz akkor nem volt aszfaltozott végig. 2005 óta a teljes hosszában leaszfaltozták. Mi 2016 júliusában jártunk ott, és eléggé rosszak voltak az időjárási…

Peru autóval – Titikaka tó és Puno

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Aquas Calientes – Puno, Kora reggel elhagytuk Aquas Calientes-t és irány Puno a Titikaka tó partján. Átültünk a vonatozás és taxizás után a Yarisunkba, és elindultunk délre. Egy darabig ugyanazon az úton megyünk, Cuscoig, onnan pedig Titicaca tó felé vesszük az irányt. Az út…

Peru autóval – Machu Picchu

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Machu Picchu, PERU Reggel elhagytuk a szállásunkat és nekivágtunk annak az útnak, amit a tegnapi napon kigugliztunk.  Semmit nem foglaltunk le, mert nem tudjuk hogy mikor érünk oda, milyen akadályok lesznek útközben.     Az egyedüli biztos pontunk az volt, hogy eljussunk Santa Tereza…

Peru autóval – Cusco

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Nazca – Cusco A mai terv az volt, hogy a Nazca vonalak felett repülünk egyet, de sajnos az időjárás keresztülhúzta a terveinket. Nagyon vártam ezt, de sajnos nem jött össze most. De mivel tudtuk, hogy erre jövünk vissza, nem volt minden veszve. Inkább elindultunk…

Peru autóval – Nazca vonalak és rajzok

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 Nazca vonalak Peru egy félreeső vidékén, a Pampas de Jumana nevű fennsíkon gigantikus mértani alakzatok, monumentális állatfigurák, és nyílegyenes vonalak terpeszkednek a vidéken. Rendeltetésük ismeretlen. Az állatfigurák közös jellemzője, hogy egyetlen, önmagát sehol nem metsző vonalból állnak. Na ide indultunk.

Peru autóval – San Mateo de Otao

This post is part of a series called Dél Amerika 2016 San Mateo de Otao Ma elindultunk Lima környéket megismerni, illetve megnézni mit tud a Yaris. A cél San Pedro a mai napon 3,800 m magasan.

Eurofest Belfast – Titanic + Hazaút

This post is part of a series called Eurofest 2016 Ulster Aviation Society Szombat reggel ismét korán keltünk és a szálloda parkolójából együtt indultunk az Ulster Aviation Society múzeumba. A múzeum nem a megszokott módon várta a látogatókat.

Eurofest Belfast 2016 – Észak Írország

Eurofest Belfast 2016 – Az út

This post is part of a series called Eurofest 2016 5 éves álmom vált valóra Ugyanis 5 éve voltam itt első alkalommal, de akkor autó nélkül. Az meg nem az igazi. Végre eljött ez a nap is. INDULÁS Írországba! Sokan azt gondolhatjátok, na bumm, nagy dolog. Repülővel 2-3 óra, egy jó autóval 1 jó hosszú…

Manínska szoros – Szlovákia

This post is part of a series called Szlovákia fotógalériák Manínska tiesňava szoros (Súľovské vrchy hegyek) Turisztikai szempontból a legkeresettebb természeti látványosság Szlovákia legszűkebb kanyonja – a Manínska tiesňava szoros, amely bizarr sziklaformáival, értékes faunájával és flórájával tűnik ki.

Eurofest Belfast 2016

This post is part of a series called Eurofest 2016 Eurofest Belfast 2016 Május 26-29 A Delorean tulajdonosok legnagyobb európai rendezvénye, ami ötévente kerül megrendezésre Dunmurryban, Észak Írországban. Ide minden Delorean tulajdonosnak el kell menni egyszer, ez az autó szülőhelye. Nagyon sok érdekesség látható a volt gyárban, mint pl.  kiállítás a DMC történelméről eredeti dokumentumokkal….